torsdag 22 oktober 2015

Rensar

Ja, mycket av min lediga tid går nu åt till att rensa ut och bringa ordning bland mina ägodelar.
Inspirerar och inspireras i gruppen "Rensa ut" på Facebook.
Idag skrev jag ut min frustration:

"Jag blir så otålig.
Jag vet att min rensning går åt rätt håll.
Jag känner av de positiva effekterna av färre saker och mer ordning och reda.
Men det är ju så mycket kvar att gå igenom!
Både nu och då känner jag stor frustration över detta.
Viljan att beställa en kontainer och hiva rubbet uppkommer ibland.
Men jag kan inte.
Det är vansinne att slänga saker som andra kan ha nytta av!
Så jag får se detta som en lektion i tålamod.
Har jag nu orkat samla på mig alla saker så får jag även ta mig tiden att röja upp i det!"

Jag vet att jag här på bloggen tidigare delade med mig av min frustration över att skuldfri-resan inte gick snabbt nog.
Och vet ni,
inom en vecka kommer jag ha betalt av det sista lånet!

Så, bara jag fokuserar, har tålamod och tar ett steg i taget i rätt riktning så når jag förr eller senare i mål!

Vad har jag då satt upp som mål gällande utrensningen?
Jo, att ha rensat färdigt på min gamla adress innan årets slut!
Att senast på jullovet ta mig an hobby/handarbetes/pyssel-materialet som jag vill spara men ännu inte är redo att flytta med till stugan.
Möjligen kommer min vävstol med tillbehör bli kvar där borta en bit in på nästa år, men det är enda undantaget!
Allt annat ska antingen ha körts hem, skänkts eller slängts!!

Påminn mig gärna! :)

1 kommentar:

  1. Nu när du blir skuldfri, vore det kanske läge för en billig vävstuga? Som nästa sparbeting!
    Kalle56

    SvaraRadera