söndag 24 april 2016

Hård helg!

Ja, fatta att jag haft en hård helg!

Eftersom min dotter behövde lite nya kläder, främst skor, så hade jag bestämt med en 20-årig tjej, som behövde sommarkläder inför en utlandssemester, att åka till ett köpcenter i helgen.

Så gick min dotter och blev sjuk.
Men jag hade ju lovat 20-åringen, så jag fick snällt åka iväg i lördags.
Totalt var vi hemifrån tio timmar.
TIO !!! T i m m a r !!!
Två timmar i bil.
En timme mat å prat.
SJU timmars shopping!!!

Jag var helt slut efteråt.
Förvirrad.
Visste knappt hur jag skulle hitta ut.
Väl hemma så sa jag att det dröjer lääänge innan vi gör om detta!
Tur att det var söndag och vilodag idag, så jag fick ta igen mig ordentligt!

20-åringen, uppväxt ensam med far sin, var så glad att få åka och handla utan en man!
Och det kan jag förstå, när det dessutom är farsan hon dragits med förr om åren.

Förra gången jag ställde upp och åkte iväg till shoppingcenter med henne var hon nog 15.
Så det blir väl 25 nästa gång...
Jag har alltså 5 år på mig att förtränga denna pärs!

Men när vi ändå var i farten passade jag på att bunkra billiga konserver, hundgodis och tuggben och en del annat som antingen inte finns i storpack här eller är mycket dyrare här.
Hittade dessutom del av present till dottern som fyller 13 snart.

Köpte även lite kläder till dottern och ett gäng till mig själv.
Jag föll alltså dit!
På rean.
Exempelvis fina tröjor i ekologisk bomull.
Visst behövde jag uppdatera garderoben något, men för miljön hade det ju varit bättre att köpa på secondhand!

Ja, för plånboken hade det nog blivit lite billigare med, på secondhand.
Men måste säga att flera fina plagg, i bra kvalitet, var galet billigt!
Nedsatt med både 50 och 70 procent.
Sen fanns det många (eko) plagg där de knappt använt något material alls, de var genomskinliga och det gick nästan hål i dem bara man tittade på dem...
...de hoppade jag över!

Tänker att eko-bomull är bättre än icke-eko-bomull, även om det också tär på miljön.
Men om de inte gör hållbara plagg av den ekologiskt odlade bomullen, vad är det då för idé???

Nåväl nåväl.
Nu har jag rena, hela, fina kläder att ha på mig.
Så kanske jag skulle passa på att gå ut å dejta?!
Folk har ju lite bekymmer över det där.
Varit singel så länge.
Inte ute i svängen.
Hur ska du då träffa någon?!?

Min dotter däremot tycker inte det varit så bråttom med någon ny.
"För jag tänker  i n t e  flytta!!"
"...och här får det inte plats någon man!"
Ja, det var hennes åsikt då.

Nu börjar hon ge goda råd.
"Men mamma, det är inte bara utseendet som räknas!"
Mamman känner lycka och stolthet över sin dotter som uppenbart förstått värdena i livet!

"...det är lönen med"
Kom det snart i tillägg...!!! :D

1 kommentar: