måndag 22 augusti 2016

Lyckan fortsätter!

Fast nu genom att jag gjort mig av med saker istället.
Trasiga saker.
Tomma förpackningar.
Uttjänta madrasser.

Ja, jag har varit på soptippen.
Ett väldigt organiserat ställe.
Och de hjälpte mig att tömma släpet.
Vilken service!
Dagens ros!

Lämnade även in saker på "mitt" loppis och fick en låda nubb och en påse plommon i utbyte.
Finfint alltså!
Dagens ros!

Så flyttade jag min vävstol och alla tillbehör från min gamla ateljé till brorsans övervåning.
Fick hjälp av en annan brorsa.
Dagens ros!

Pantade burkar och flaskor.
De flesta såna vi fått från olika håll.
Blev totalt 115 kronor.
Fint som snus!
Skulle väl köpt rosor för dem?!
Men det blev jordnötter, hushållspapper och 40.- i plånboken istället.

1 kommentar:

  1. Ja- varför köpa ett större hus när man kan göra hemmet rymligare genom att rensa ut? Och det ger lugn i själen att äga färre prylar. Att storstäda är något att det bästa som finns.

    SvaraRadera