måndag 28 november 2016

Blogglust

Jag vet inte vart den kom ifrån, men min blogglust vaknade plötsligt till här i november.
Hela året har jag till och ifrån haft större eller mindre svackor och ganska många gånger har jag övervägt att sluta blogga, men så har jag skrivit något inlägg och jodå, jag tycker ju det är kul att skriva, så då har bloggen fått leva kvar en stund till.
Nu har jag gjort fler inlägg i november än någon tidigare månad detta året.
Så, det ser ut att kunna bli ett fint avslut på bloggåret 2016.

Något jag går och tänker på är att flera har uppmanat mig att berätta mer om mitt boende.
Jag har delat med mig av det lite här och lite där i inläggen och går ni in på kategorin "Boende" så finns det en del att läsa, speciellt bland de äldre inläggen.
Vad vill ni veta mer?  Jag som bor mitt i detta och är van tänker - vad finns det att berätta??
Så, fråga gärna, vad undrar ni över, vad vill ni jag ska berätta mer om, vad har jag inte berättat om?
Kanske får jag ihop till ett, eller flera, inlägg om mitt boende en vacker dag.

Själv har jag haft idén att göra en ritning över stugan, men har ännu inte satt mig med det, och det har möblerats om, säkert både en och två gånger, sedan första gången jag hade det på förslag.
Och ett sovloft har tillkommit.
Och... Ja, det är förändringar mest hela tiden.

Just nu håller jag ju då på med städkalendern och när jag är färdig med den kommer det se ytterligare annorlunda ut här.
Och jo, man kan börja en adventskalender redan vid första advent - det är jag och Bamse överens om i alla fall! (men det har även hänt förr)
Fast ok, jag började till och med en dag före första advent - aldrig kan jag hålla mig innanför ramarna.
Och dessutom har jag fuskat - jag öppnade två "luckor" igår.

Tänkte skriva att jag sätter mina egna traditioner.
Men en tradition blir det väl knappast om man inte gör samma sak år efter år.
Och DET är det inte så säkert att jag kommer göra.
Det enda som är en tradition här är att jag gör det jag känner för!
Varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar