söndag 23 november 2014

N.N. Sammanfattning v.3

Känns som en förvirrad kaos-vecka är förbi.
Allt har blivit lite hipp som happ.
Ingen struktur på sömn, avslappningsövningar, intag av homeopatdroppar, mat osv.
Samtidigt har det pågått utrensning i min kropp och det har varit positivt.
Mycket slaggprodukter har lämnat kroppen och jag har tappar något kilo.

En kväll hade vi mini-spa med främst fotbad och trevligt samtal.
Ja, flera kvällar har det varit avslappnande och givande samtal med syster.
Har även haft några duster med dottern, som lett till en bättre vardag för oss alla. (tonåren närmar sig...)
Och så har jag börjat rensa ut på vinden.
Så det har hänt mycket positivt, men ofta med såna här förändringar, så blir det först sämre innan det blir bättre...!

Därför har jag fortfarande inte kommit igång med yogan.
Hela sovrummet har varit belamrat med saker sorterat i olika kassar och högar.
Och i köket har det varit verktyg, grönsaker o frukt, disk och pysselmaterial högt och lågt om vartannat...

Mitt i allt detta tog vi en heldag på ett shoppingcenter igår...!!
Tar tid att tillgodose allas behov och önskemål.
När vi väl packade ur bilen så var nästan alla kassar mina...?!?!
Blev vinterstövlar och några klädesplagg till dottern, saker till en "advents"kalender (många saker som vi ändå köper som exempelvis kaninmat), grejer till hundarna och en del mat.

Plus, med förvirring och missförstånd, blev det en sak inköpt som var mycket dyrare än det sagts, men jag betalade och såg glad ut och det får helt enkelt bli dotterns julklapp.
En bra sak att ha om hon nyttjar den, vilket jag tror att hon kommer göra ganska mycket. Och hon blev väldigt nöjd med överenskommelsen.

Trots kaoset hade vi idag en mindre bjudning här med lokal och nyttig mat, inhandlad på julmarknad.
Gott och trevligt!
Nu har jag röjt upp det värsta i köket och ska ta ett ryck i sovrummet, sen är jag redo för en ny vecka med mera lugn och harmoni.
Utmaningen fortsätter! :)

1 kommentar: