måndag 16 mars 2015

Inlägg

Åtminstone varannan dag skriver jag ett inlägg till bloggen,
i huvudet.
Mycket längre kommer de många gånger inte.
Ni vet,
ibland kommer livet emellan.
Och döden.

Mitt eget liv.
Och där kan jag välja vad jag vill lägga tiden på.
Och jag tycker nog det är dags att justera lite.
Eller kanske mycket.
Vi får se!

Döden.
Den dyker upp nu och då.
Det hör livet till.
Ibland gör den väldigt ont,
andra gånger är det mest en lättnad.
Inte så att jag önskar livet ur folk,
men man önskar att folk slipper lida!
Denna gången är det en grumlig lättnad.

Tillbaka till bloggen.
Jag vet att jag har fått flera frågor som jag varit otrevlig och inte besvarat.
Men det kommer nog ett svar-inlägg i sinom tid.
Så, håll ut, om ni är mycket nyfikna på svaren!
(Japp, jag tror allt kretsar kring min blogg och mitt liv... ;)

3 kommentarer:

  1. Jo, det är allt trevligt att höra av dig, när du har tid. :)

    SvaraRadera
  2. Otroligt välformulerat inlägg, gillar ditt sätt att skriva! Håller med om innehållet också, så ofta formulerar jag tyst för mig själv så OFANTLIGT bra inlägg om snålerier av olika slag som förvandlas till stoft och intet när verkligheten pockar på. :) Ändå kämpar jag på och drömmer om att komma ihåg att skriva varje dag. Så småningom. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omedvetenellermedvetenkonsumtion22 mars 2015 kl. 18:08

      Kul att du gillar min blogg!
      Och Tack för att du berättar det, det värmer!
      Jag har varit inne hos dig med och läst runt, men kommenterar inte då jag inte kan göra det "anonymt" (då man kan välja anonym så skriver jag naturligtvis att det är Omedvetenellermedvetenkonsumtion som ligger bakom kommentaren).
      Skulle jag kommentera hos dig nu så syns något helt annat än denna bloggen...
      Följer i alla fall dig och dina, så småningom, varje-dag-inlägg! :)

      Jag tror också på generositet!
      Och ler även åt din turkosa tröja... ;)

      Radera