lördag 7 mars 2015

Plastbanta?

Både nu och då läser man om folk som plastbantar.
Jag behöver inte fundera över det och ta ställning.
Då hundarna (eller, jag tror det bara är tiken) tagit beslutet åt mig.
Igår rök min jättebraiga apelsinskalare.
Och nu och då tuggas det i sönder någon legobit eller limtub...
Får erkänna att vi inte alltid bli så glada över dessa påhitt.

Hanen är mer inne på att tugga på tuggbenen som är köpta just för att hundar ska tugga på dem.
Fast någon träslev har han allt tuggat i sig.
(troligen nyttigare än plasten).
Får bli till att investera i rostfritt i framtiden,
det borde de väl inte vilja tugga på,
även om man rört i köttfärsen med den?!

Har fyndat en hel del i rostfritt och glas på loppis.
Även skärbrädor mm i trä kan man få där nästan gratis.
Eller, faktiskt helt gratis ibland!
Det sätts inte värde på dessa saker.
Men, skärbrädor till exempel, de är ju bara att slipa ner och olja in igen,
så är de som nya.

Är man i plastbantningssvängen så tycker jag det låter spännande med slickepott i bambu.
Och sugrör i rostfritt.
För sugrör är livsnödvändigt!
Tänk er att dricka blåbärssmoothie utan att få blåbärsmustasch!
Ja, det får bli mitt lördagstips!
Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag är ambivalent när det gäller plast. Värdelöst när det hamnar på del ställe (djur och natur) men väldigt praktiskt i hushållet (emballage t ex).

    Själv gör jag smoothien med spenat och avokado.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag har nästan ingenting i plast längre, ok en del saker men i köket är det plastfritt. Jag tänker på vad jag köper! Nu köper jag ju ingenting men innan mitt shoppingstopp böt jag ut en del saker. Jag har också sett att det finns slickepott i bambu och sugrör i rostfritt, bra att det finns olika sorter att välja mellan. :)

    SvaraRadera