torsdag 10 mars 2016

Hemma å rutiner mm

Jodåsåatt, vi kom iväg på vår sportlovsresa även om den blev förkortad med några dagar.
Och jag passade på att bli förkyld.
Ska man nu ändå vara förkyld är det skönt att vara det i lugn och ro.
Ingen chef som undrar när man kommer till jobbet igen.
Inga måsten i hemmet.
Inga hundar att gå ut med.
Och jag orkade ändå umgås när familjen var hemma (de var inte lediga alla dagar).
Så, summa summarum, vi hade trevliga dagar och tågresan fram å tillbaka gick smärtfritt.

Nu har vi snart hunnit vara hemma i en vecka.
Och jag jobbar på att få igång bra rutiner i mitt liv.
Komma i säng i tid på kvällarna.
Helst 21.30 för då brukar jag vara trött.
Någon gång efter 22 brukar jag bli pigg igen, så innan dess behöver jag oftast ha somnat.

Fortsätter med långpromenader 2-3 gånger i veckan.
Har hittat mig en ny promenadkompis, så nu har jag ett par olika att fråga om sällskap.
Men njuter även av att gå själv.
Höra fåglarnas kvitter och knarret under skorna.
Fast jag hade gärna sluppit knarret - skulle varit fint att fortsätta ha barmark, men så önskade inte vädergudarna.

Så har jag dammat av en gammal yoga-dvd och gör några pass nu och då.
Denna är främst inriktad på rygg och nacke - välbehövligt!
Känns supert!
Ska även låna några dvder av grannen, när det är dags att gå vidare.

Och idag var första passet på gymmet sedan lääänge.
Känns skönt, idag.
Kanske inte samma sköna känsla imorgon... ;)

Förövrigt fortsätter jag med rensandet och organiserandet här hemma.
Tror ibland det är ett evighetsprojekt...

Vad har ni för er dårå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar