måndag 21 mars 2016

Lägesrapport!

Det har börjat bli lite kyligt här inne, då det är en klar kväll och temperaturen sjunker utomhus.
Men jag har inte orkat tända upp i kaminen.
Bestämde mig istället för att sova med en extra filt inatt.

Och nu sitter jag här med fötterna i ett varmt fotbad, surfar med datorn i knät ( = värme! ) och har tänt levande ljus.
Mysigt! Och kylan känns inte av så mycket.

Jag har precis betalat den sista räkningen från min shoppingfrossa i början av månaden.
Ofta gör jag så. Jag handlar inte. Handlar inte. Handlar inte.
Men ser något nu och något då som skulle behöva införskaffas.
Och så tar jag tag i allt samtidigt.
Denna gången beställde jag från fyra olika ställen samma dag.
Och jodå, det var inte bara sådant vi behövde, utan även en del villhöver!

Dessutom var jag på bokrea och köpte mig ett par-tre nya böcker under sportlovet.
Saknade en del områden i mitt trädgårdsbibliotek, som jag nu införskaffade.
Annars brukar jag tycka det är bättre att gå på stora biblioteket och låna böcker, men vissa faktaböcker vill jag ha hemma och kunna bläddra i i tid och otid!

Men av den senaste lönen (får lön 15:e) har jag nu satt undan pengar på ett par olika konton.
5000 till buffertkontot och 2000 till resa2018.
Så nu ska det inte shoppas en massa, varken nödigt eller onödigt!

Ja, annars är det sig likt här.
Ena dagen är jag överlycklig över att rödhaken är tillbaka och äter vid mitt fågelbord, och dottern vill knappt titta ut utan säger bara "en sån har jag sett förr" (något på paddan som var mer intressant då - jodå, paddor är intressanta djur...!)
Nästa dag berättar jag lyriskt att jag sett en gärdsmyg, "VAD ÄR DET ??" säger dottern...

Vi håller också på att ordna med utevistelsen för våra ankor och hönor.
Börjar bli dags för dem att sprätta i gräset och ta hand om alla snigelägg de hittar!
Jag gräver en liten damm i inhägnaden. Det blir lerigt om skorna.
Nu när jag skriver det så minns jag plötsligt en av mina favoritböcker från när jag växte upp.
Den hette "Håll stövlarna leriga"
Kanske dags att plocka fram den och se om den fortfarande är lika bra.

Hopp. Häpp.
Nog svamlat för idag!
Ha det fint gott folk!

Ps. Jag skrev nyligen att jag varit dåligt på att kommentera hos er andra bloggare och så visar det sig att när jag väl skriver så hamnar en del av mina kommentarer i skräpposten... Så har ni inte fiskat upp dem där så har jag slösat med min tid i onödan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar