fredag 3 februari 2012

Mat

Idag har jag skrivit matlista för närmast kommande dagar.
Tog med mig tygkasse och inköpslista (och pengar) och tog svängen in om närmaste butik på väg från hämtning vid skolan.
Den butiken är mindre och lite dyrare än andra butiken här i byn,
men är det dryga 10 minusgrader så tar jag mig helst inte en timmes promenad för att spara några kronor på inköpen.
Kompletterade bara lite då vi hade en hel del mat hemma redan, så det fanns nog inte så väldigt många kronor att spara. Dessutom är det bekvämt att ha en butik lite närmare, så man får väl handla där också ibland, så den kan vara kvar!
Oftast hittar man en del varor med kort datum = halva priset där i butiken, så jag brukar passa på att köpa något sånt med, så det jämnar nog ut sig, med att något är dyrare och annat billigare.
Idag blev det ett paket riven ost för halva priset, som jag la i frysen direkt när jag kom hem.
Man får även tänka på att man gör butiken och miljön en tjänst samtidigt med, då det inte slängs lika mycket mat om vi ser till att köpa upp det där som har kort datum!
Idag har jag även fått en kasse ekologiska grönsaker + ett surdegsbröd levererat hem. (och nej, det förekommer inte bara på större orter, jag bor på mindre ort och har förmånen att kunna beställa grönsakskasse)
Till det har vi fått ett par nya recept som jag ska prova. Spännande!
Trevlig helg!
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar