tisdag 14 juli 2015

Härlig känsla

Idag har jag tröttat ut kroppen ordentligt.
Jobbade först sex timmar - har ett rörligt jobb.
Sen klippte jag gräs ett par timmar, två grannträdgårdar - i och för sig också jobb.

Hann några varv på min egna gräsmatta innan bensinen tog slut i tanken.
Så dags regnade det så jag ställde in gräsklipparen istället för att fylla tanken på nytt.
Gick in, bytte om och vilade.
Regnet vräkte ner.
Drog över mig en yllefilt och myste.

När regnet avtog, ungefär en timme senare, cyklade jag till sjön.
Det sprack upp och blev en riktigt fin kväll.
Paddlade kajak. Ca en mil.
Simmade/badade en kvart.
Cyklade hem.
Törstig.
Hungrig.
Härligt trött i kroppen.

Vidare till mor å far's place.
Då de är bortresta så ser jag till huset, djuren, posten å odlingarna.
Inte alls tråkigt att plocka massa ägg, tomater, gurka, paprika och jordgubbar!
Och så hungrig som jag var så hamnade körsbärstomaterna och jordgubbarna direkt i magen!
Som sagt, härlig känsla!

Nu ska kroppen få sin välbehövliga sömn med!

1 kommentar: