torsdag 2 oktober 2014

Etapp två

Ja, det blev både morgon- och eftermiddagsrensning idag.
Och vad vi har rensat alltså!
En hel papperskasse med mjukisdjur åker ut.
En hög böcker och serietidningar.
Ett trollerikit.
Och lite annat smått och gott!

Jag har börjat lyssna igenom mina cdskivor för att se vilka jag vill spara.
En har hittills strukit på foten.
Men det blir kanske fler en annan dag - det tar ju en stund att rensa så här...!

Jag var så inne i rensandet att jag höll på att glömma att äta...
Men magen sa tillslut ifrån.
Och jag som ännu inte varit och handlat i oktober...
Hade i alla fall plockat med köttfärs från frysen där jag lånat plats (har snart tömt min del) så fick jag plocka ihop vad som fanns hemma och det blev jättegott!
Hade även besök och han gav också tummen upp :)
Räcker även till rejäl lunch imorgon innan vi far iväg på äventyr på annan ort.

Jag har räknat tingen som är på väg ut, lite sådär "bara för att" och är redan uppe i 187 saker !!
Och vad tänker jag då?
Jo! Att nu får jag hitta 13 saker till att rensa ut ikväll så jag når nästa hundratal...
Håller jag på så, så är våra tjugo kvadrat snart ganska rymliga...! ;)

Fler som har rivstartat ooo ??

2 kommentarer:

  1. Inga storverk hos mig ännu. Har för mycket på jobbet att styra med, så det spiller över på fritiden. Men ett par pärmar har bantats på gamla fakturor och annat skräp.Nu är det bara 10 pärmar kvar att gå igenom ;)

    SvaraRadera
  2. Ojoj vad du avyttrar saker i rasande takt! 187 saker?! Härligt!

    Bra det, jag behöver bli inspirerad. Jag har rensat lite här och lite där men inte kommit mig för att ta tag i det på allvar än eftersom mesta tiden gått åt till den storstädning jag också fick för mig att dra igång. Men snart så...

    SvaraRadera