söndag 12 oktober 2014

Reflektioner

Ligger här och funderade över helgen.
Så går tankarna vidare och jag kom på att snart har halva månaden gått och jag har, trots vissa utsvävningar på hotellhelgen, inte lagt vidare mycket pengar på mat och annat ätbart så här långt.
Snålmånaden håller visst i sig, precis som jag tänkte mig i slutet av september.

Helgen ja.
Så skönt att ha haft en hel helg då inget varit planerat, varken för mig eller dottern.
Dottern valde att, så gott som, bo hos mormor och morfar. Ena natten hade hon även med hundarna där.
Så jag har haft det extra lugnt här hemma.

Idag gjorde jag mer praliner.
Passade på när allt redan stod framme och det hade blivit fyllning över.
Finns fortfarande fyllning kvar, men nu stuvar jag undan det långt in i kylen, till nästa gång! (fast min kyl är väldigt liten så jättelångt in hamnar det inte...)
Och redskapen åker tillbaka in i lådan högt upp i kökshyllan.

Hade 11-kaffe-bjudning med pralinprovning idag. Gott och trevligt!
Har också gjort en presentask. Skrev, klistrade och tejpade, så hade en enkel papp-ask blivit en bra TACK-ask, innehållande två praliner av varje sort.
Överlämning sker en annan dag.

Har roat mig med att sy (för hand) i dragkedjor i två handvävda kuddöverdrag. Till prydnadskuddarna på ett par köksstolar. Ja, inte bara som prydnad, det blir mjukare att sitta med, vilket jag tycker är skönt.
En kudde och tre överdrag rensades ut.
Använde en fådd solstolsdyna att lägga i överdraget till kökssoffan, så blev det mjukare även där.

En tygkasse och en nyckelring/flasköppnare (provanvändes igår, funkade, men låg inte skönt i handen) åkte också ner i ut-kassen idag.
Det tuffar på åt rätt håll, blir mer ordning för var dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar