torsdag 12 januari 2012

Rengörning av avlopp

Jag skrev igår att när man ändå skulle koka ur vattenkokaren några gånger efter rengörning så kunde man ju passa på att städa med varmvattnet.
Jag fick för mig att rengöra golvbrunnen i duschen.
Tyckte det inte var så längesedan sist.
Men HUUU...
...tiden går visst fort när man har kul.
Det måste ha varit ett bra tag sedan, för FY vad det såg ut.
Tog även upp vattenlåset och gjorde rent det ordentligt.
MEN finns det något lätt sätt att rengöra ett vattenlås?
Mitt tillvägagångssätt var knövligt!
Men väldigt mycket renare blev det,
renare än tidigare gånger.
Och när jag ändå var i farten så bestämde jag mig för att skölja igenom handfatet med.
Tömde ner 1/4 dl bakpulver och 1/2 dl vinäger i handfatet och sedan på med kokande vatten.
Sen rann vattnet ner väldans fort!
Nu kan vi stänga dörren till badrummet och det blir ingen dålig lukt.
Härligt!
Idag har jag köpt hem mer bakpulver och vinäger så nu ska övriga avlopp i bostaden rengöras!
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar