onsdag 4 februari 2015

Det hjälpte

Var det gnällinlägget som lättade på trycket?
Eller affirmationen/besvärjelsen? ;)
Kanske gårdagens vila?

I alla fall så blev min dag idag en bra dag.
En glad-dag.
En piggare dag.
Mer energi.

Jodå, jag vet att jag är på rätt väg.
Och det känns bra!
Bättre att ta små, små steg framåt än att inte komma fram alls.

Ibland är det motigt,  livet är sånt.
Och hade allt gått lätt så hade nog inte resultatet varit lika tillfredsställande när man väl är färdig.
Lite utmaning måste det väl ändå vara?!

Kinamaten kanske inte blev så dyr ändå, utslaget på antal måltider.
Köpte fyra portioner (jag var väldigt hungrig när jag beställde ;)
Vi var tre som åt igår till middag.
Sen åt jag lite till kvällsmat.
Och idag har jag ätit till både frukost och lunch.
Har ändå till två mellanportioner till, lagom till frukost och lunch.
Plus att det blir ris över.
Så det blir väl att äta ris resten av veckan ;)

Min kamin är så bra.
Den har kokplatta.
Och så är det ett "hål" en bit in, mellan kokplattan och vedinkastet.
Som en liten ugn utan lucka.
Där ställer jag in maten på värmning, på en assiett.
Fungerar finfint!
Sa jag att jag är nöjd med min kamin?! :)

Sist, men inte minst, tack för peppande kommentarer!!

1 kommentar:

  1. "Ibland är livet motigt" skriver du. Ha, jag tycker det är uppförsbacke nästan jämt! Fast lite småkul, då och då... :)

    SvaraRadera