tisdag 3 februari 2015

Trögt

Det känns trögt nu.
Känns som att stå och stampa på samma ställe.
Orkar inte riktigt ta tag i saker.
Eller börjar och kommer halvvägs.
Orken räcker inte.

Kanske beror det på förkylningen som hänger kvar sedan jul?
Eller är det bara brist på ljus och d-vitamin?
Eller kanske är det grubblerier över andra saker i livet?
Saker som man har lösningen på men drar sig för att ta itu med...?!

Jag har i alla fall röjt ut på vinden för att göra bättre plats och få det mer lätthanterligt. Fast även för att få in en del annat på förvaring.
Känns bra att ha tagit det steget!

Men så behöver jag köpa in lite nya förvaringslösningar till sovrummet och skulle passa på att åka med svägerskan på shoppingtur i lördags när hon ändå skulle iväg.
Så blev det inte.
Vädret ställde till det, så vi blev kvar hemma.
Ja, ja, då hinner jag tänka några extra vändor.
Fast det är segt att ha kassar stående högt och lågt i väntan på!
Blir liksom en aningen trångt...!

Idag hade jag ledig dag och tänkte åtminstone få iväg ett par brev till sörjande vänner och bekanta.
Har redan skrivit dem i huvudet flera gånger medans jag jobbat, men att pränta ner det på papper har inte blivit av.
Inte idag heller.

I ena fallet har jag redan haft kontakt, men jag vill ändå skicka ännu en hälsning för att glädja lite i sorgen.
I andra fallet vill jag skriva ett utförligt brev och på så sätt visa att jag delar deras sorg och hedrar den bortgångna utan att närvara vid begravningen. För det lutar åt att jag väljer att inte gå på begravningen.

Var så icke-i-form idag att jag inte orkade fixa med mat.
Ibland kommer jag undan med att dottern ätit ordentligt i skolan och det räcker med mellanmål och kvällsmat hemma.
Men idag hann hon knappt säga hej till sin då sängliggande mor innan hon meddelade att hon var vrålhungrig.

Först blev det fruktstund och sedan tog hon riskakor med makrill i tomatsås på så hon stod sig tills vi kunde få leverans av kinamat.
Oh! Så gott det var!! Vi åt med god aptit och uppskattade verkligen maten!
Men billigt var det inte...
Fast nu har vi rester att värma på imorgon.

Blir en dyr matvecka då jag tidigare lovat henne att äta pizza när vi på torsdag ska till tandläkaren på annan ort direkt efter jobb/skola.
Så sen blir det till att koka soppa på en spik resten av månaden ;)
Det är i de lägena hon hotar med att flytta till mormor och morfar...
...andra gånger uppmanar hon mig att slösa alla pengarna så hon får anledning att flytta en stund :)

Pengar ja.
Och trögt.
Efter ett så bra sparår som 2014 så blir jag otålig när det inte går så fort fram mot att bli skuldfri.
Under januari tillförde jag bara 5000 till det kontot och sedan tog jag 10000 därifrån till kaminen.
Alltså, jag njuter av kaminen varje dag!
Och det var planerat att ta pengar från det kontot.
Men ändå grämer jag mig över att jag inte komma fortare fram...

Får väl affirmera pengar.
Hur gör man? Hur låter affirmationen? *nyfiken* :)
Berätta gärna om ni har erfarenheter!
Attraktionslagen läser man ju om här och där.
Intressant med olika tankegångar och livsfilosofier!

För övrigt har jag riktigt tagit igen mig idag för att vara piggare imorgon och då ta mig iväg till jobbet.
Men jag är ju inte jättesjuk och tar jag det så lugnt på dagen får jag oftast svårt att somna på kvällen...
...så risk för att jag kommer gå som i dimma imorgon med.

Nåväl, positivt tänkande var det!
*Imorgon blir en fin dag och alldeles säkert extraklirr i kassan!*

2 kommentarer:

  1. Det kommer motiga perioder ibland, men desto större anledning att glädja sig åt det man har åstadkommit. Du är som du säkert vet på rätt väg och har kommit en bit på den. Det är väl ingen som sagt att det skall vara lätt hela tiden, eller att man kan nå målet utan lite mothugg längs vägen. Så bara vandra vidare på den inslagna vägen....Det går ju lysande på det stora hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra talat, Fattigbonddräng! Jag håller helt med.

      Dessutom är jag inte mycket för "besvärjelser" för att betvinga elementen. Tror helt enkelt inte att det fungerar så. Apropå affirmera inkomster... :)

      Radera