söndag 19 april 2015

Ska bara...

Åh, ibland blir jag så trött på mig själv alltså!
Tidigare i veckan bjöd jag på middag och behövde därför tömma kökssoffan på en hel hög med saker.
De hamnade i sängen, som ni ju redan vet om ni följer bloggen :)

Hade bara hunnit få undan några få saker från sängen när jag någon dag senare bestämde mig för att börja måla farstun med den nyinköpta grundfärgen.
Sakerna från farstun förflyttades till, just det, sängen!

Idag började jag flytta tillbaka saker till farstun.
Men det är ju ingen idé att flytta tillbaka vinterkläderna dit.
Så, undan med vinterkläder och fram med sommaren istället.
(våren vart redan framme och flyttades bara tillbaka, från säng till farstu).

Då är det ju lika bara att gå igenom allt i skåpet och lådorna i farstun med.
Det från skåpet hamnar i en hög på golvet.
Innehållet i lådorna häver jag ut i... sängen!!

Dammsugaren har fått jobba och nu börjar skor och cykelhjälmar mm åter hitta sin plats i skåpet.
Det är riktigt fint i skåpet i skrivande stund.
En korg från sängen-berget har fått flytta in där och hålla ordning och reda på knä- handled- och armbågsskydd mm.

Men utanför skåpet står alla frågetecken-skor och -stövlar.
En del ska dottern säga sin åsikt om när hon kommer hem,
annat ska jag besluta om.

Och en hög med sommarskor ligger i en hög på köksgolvet.
Ni vet att vi bor på tjugo kvadrat va?!
Det börjar bli svårframkomligt, utan att överdriva...

Men nu tänker jag inte ge mig!
Det får bli hur stökigt och rörigt som helst.
Hur totalt helt omöjligt att sova i sängen som det bara är möjligt.
Nu ska jag gå till botten med det här!!

Saker ska hitta sin rätta plats.
Resten ska UT UT UT !!!
Resten behöver jag inte.

Jag har bestämt mig.
Jag klarar mig bra med tjugo kvadrat och vad som ryms här!!
Behövde bara skriva av mig och peppa mig själv lite.
Nu ska här rensas vidare!

Ps. Tre kassar med kläder har lämnat hemmet idag. Ds.

1 kommentar:

  1. Jag bor på 36 kvadrat, vilket är nästan dubbelt så mycket som du har. Jag tycker att mitt krypin är det minsta man kan behöva som människa... Men jag kan ha fel.
    Har du bara ETT skåp?

    Lycka till med rensningen!

    SvaraRadera