måndag 4 juli 2016

En månads Ledighet

Gick inte att posta detta inlägget när jag skrev det för mer än en vecka sedan.
Gör ett nytt försök nu.
Det närmar sig.
Jag har snart varit ledig i en månad.
Det har varit en skönt intensiv tid.
Och jag har fått förståelse för pensionärerna som har fullt upp sedan de slutat jobba!
Jag har ju kvar ett av mina tidigare uppdrag.
Så tre gånger nu i juni har jag varit iväg till den kunden.
Vilket gör att jag har 17 timmar att fakturera och det innebär att inkomsterna täcker utgifterna.
Två av gångerna cyklade jag dit och hem. Det är ca 2x50 minuter/gång
En gång tog jag bussen dit och fick skjuts hem.
Just detta med att inte ha bil och istället ofta välja att gå eller cykla när jag ska någonstans tar en hel del tid.
Men det är väl investerad tid!
Jag brukar ta mindre vägar genom skogen och njuter av omgivningarna.
Och jag får den välbehövliga motionen.
Jag har engagerat mig en del i ett par föreningar.
Umgåtts mycket med familj och vänner.
Det är lätt att spontant hoppa på både det ena och det andra.
Och så har jag har haft flera fina stunder med min dotter.
I mitten på nästa vecka tar vi tåget norröver för att hälsa på min ena syster och vara barnvakt.
Och innan dess har vi en hel del att fixa med här hemma.
Väl hemma igen, efter en vecka, så åker dottern till sin far och blir borta typ resten av lovet.
Det är väl då jag ska ha min semester.
Varva ner ytterligare.
Fortsätta att göra precis det jag känner för.
Ta hand om mig själv och trädgården.
Fundera över livet.
Njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar