onsdag 30 april 2014

Snålmånaden över

Det blev inte att jag gjorde någon redovisning för fjärde veckan, men då hade jag ett genomsnitt på egen matförbrukning på 30 kronor om dagen = 210 på hela veckan.
Men blev bjuden på flera måltider, så normalt skulle min matkostnad vara högre.
Hade mycket mat hemma sedan föregående veckor och jag köpte bara hem något litet (har inte tillgång till kvittot nu så exakt summa har jag inte).
Om jag inte missminner mig så blev det inga andra utgifter den veckan.
Fick 15-pack ägg gratis.

Men de tre sista dagarna av månaden har vi spenderat mer.
Har sålt av saker för att köpa en present, men kom knappt halvvägs, så 200:- fick tas av lönen.
Och så firade vi två födelsedagar med att först gå ut och äta för 300:- och sedan hålla kalas hemma för 100:-
Dessa tre dagar har vi ätit ytterligare mat, ur våra gömmor, för 154:-
Presenter denna veckan, som gör skillnad för kommande månad, är hundmat, fästinghalsband och presentkort på handelsträdgård.

Summa för månaden:
1733:- uppäten mat
Inhandlad mat - ej helkoll.
84:- godis att bjuda på/påskbrev
100:- nöjen
110:- bensin
280:- övrigt
40:- hygien
50:- hund
SUMMA:   2397 kronor

En bra månad ekonomiskt och mycket innehållsrik med härliga upplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar