fredag 10 oktober 2014

Kroppens tur

Det är OtroligtOrdningsamOktober och utrensning står på schemat.
Idag var jag iväg på massage.
Massage som bland annat hjälper mig att få ut slaggprodukter ur kroppen.
Massören satte igång utrensningen och sedan har jag druckit flera koppar varmt vatten och tagit en varm dusch för att påskynda/hjälpa kroppen att göra sig av med skräpet.

Slappar hela kvällen och äter lättare mat, för att kroppen ska få ägna sig åt utrensningen.
Har passat på att titta på film när jag ändå ska ta det lugnt.
Båda jag startat tyckte jag var för långtråkiga så jag såg inte färdigt dem.
Och nu ligger de i ut-kassen.

Tillbaka till kroppen.
Vet ni att stelhet i kroppen kan bero på slaggprodukter som man samlat på sig?
Kanske jag vaknar upp ung och rörlig imorgon...?!! Hoppas kan man ju!
Ja, yngre än mina 35+ önskar jag inte vara, men lite större smidighet i kroppen vore inte fel! :)

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Smart där! Klart att även kroppen måste rensas. Och med tanke på stelheten i min gamla kropp, vig som ett kassaskåp, inser jag ju att hela jag lär vara smockfull med slaggprodukter...

    SvaraRadera
  2. Ja, nu blev jag inspirerad! På grund av stress på jobbet har jag misskött både mat och motion de senaste månaderna. Mår inte bra av det, känner jag. Det får bli en Nyttig November, helt klart!

    SvaraRadera