måndag 20 oktober 2014

Nyttiga November

Olssons Universum har dragit igång en ny utmaning - NyttigaNovember och bjuder redan nu på tänkvärda inlägg kring målsättningar och tankegångar.

Själv har jag dragit igång lite tidigare för att komma tillrätta med mitt mående.
Jag har gjort många förändringar under tre års tid och kommit långt men känt att jag inte kommit hela vägen och troligtvis inte gör det på egen hand.

Så nu har jag börjat gå hos en ayurvedisk terapeut, eller egentligen ett par som har olika utbildningar i bagaget och kompletterar varandra.
Nu i höst/vinter kommer jag gå på en hälsokonsultation,  sex behandlingstillfällen och ett uppföljningsmöte.

Och detta kommer min arbetsgivare betala. De gick med på att jag fick ta ut friskvårdsbidraget både för 2013 och 14 nu.

Själv kommer jag betala Holistiska Homeopati-droppar som jag ska ta i tre månader.
Jag har även fått övningar och köksråd att använda hemma.
Och rutiner att följa. Min kropp behöver rutiner.

Nu har jag lagt till en del av råden jag fått och tar bland annat de där dropparna, går upp mellan 5:30 och 6:30 oavsett veckodag, dricker varmt citronvatten på morgonen m.m.

Jag har varit på en behandling, en kombination av huvudmassage och helkroppsmassage.
Och redan känner jag mig piggare och gladare, med mer energi och mer harmonisk.

Någon gång i mitten-slutet av november kommer vi ha uppföljningsmötet och utvärdera hur det gått och om jag ska förändra mer.

Mitt mål är att fortsätta införa mer av råden vartefter och leva såhär i tre månader och sedan utvärdera igen.

Fortsättning följer! :)

1 kommentar:

  1. Ja, den fortsättningen blir jag nyfiken på. Lycka till med att boosta hälsan!

    SvaraRadera