torsdag 9 oktober 2014

Ursäkter

Ja, vill man så kan man alltid hitta ursäkter. Till allt.
Men alla ursäkter är inte lika bra.
Och vid vissa tillfällen saboterar man bara för sig själv om man går på sina egna ursäkter.

De senaste två dagarna har jag knappt rensat ut något.
Och det är inte för att det är färdigrensat.
Nejdå, det finns massor kvar att gå igenom!
Och visst har orken inte varit hundra, men det är heller inte hela sanningen.

Igår gav jag mig själv ett skäl att inte rensa här inne - jag höstade i trädgården istället. En helt ok ursäkt, för det behöver också göras endera dagen.

Idag tittade jag på två filmer, som båda sedan fick hamna i ut-högen.
Ja, filmerna ska väl också tittas på någon dag, men vidare akut var det väl inte... även om det nu är skönt att bli av med dessa eftersom jag inte tyckte de var jättebra.
Tidskrävande var det däremot.
TVÅ saker utrensade på TRE timmar...!!

Jag har analyserat (typ) varför jag rivstartade utrensandet och sedan plötsligt stannade upp.
Och kom fram till att anledningen till stoppet är att jag går och tänker på vad som är nästa rensningsprojekt - mina kläder...!!
Drar mig helt uppenbart för att ta tag i det.
Och jag vet inte riktigt varför.

Men visst det kommer krävas en del tid och energi för att ro det iland.
Ändå är mitt mål inte att rensa ut så mycket nu, utan främst att plocka undan sommarkläderna och att därefter se till att bara ha lagom många plagg framme (kanske projekt 333 är en bra idé...??)
Alltså gör det inget om inget åker ut, utan att jag stuvar upp alla övriga kläder på vinden nu (finns en tanke bakom detta handlande).

Kanske finner jag inspiration att ta tag i kläderna i helgen.
Jag vet ju hur skönt jag kommer tycka det är när det är gjort!!

3 kommentarer:

  1. Men man måste inte rensa ut varje sekund... Bara om det behövs. Ta ett djupt andetag! Du har ju redan röjt MASSOR. Kram.

    SvaraRadera
  2. Och kom ihåg att det är helt okej att inte rensa nån dag. Hösta i trädgården är nog så viktigt!

    SvaraRadera
  3. Kläderna är alltid värst! Själv får jag vissa ryck ibland och lyckas rensa ut en hel del från garderoben - händer oftast när man i samma sekund ser ett tiotal plagg som man inte kan minnas senast man använde.. Det dåliga samvetet ger lite extra fart då! ;)

    SvaraRadera