måndag 9 mars 2015

Tv-serie

På semestern började jag titta på en tv-serie.
2,5 säsong hann jag med.
Folk trodde mig inte när jag sa det.
Men när jag nämnde vilken det var så tyckte de inte det var så konstigt längre...

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu var det jag såg.
Och jag har fortsatt här hemma.
Tretton säsonger finns det.
Sex avsnitt i varje.
Ca en halvtimme långa.
Så det kan spenderas en hel del tid vid skärmen om så önskas.

Jag tycker inte alla avsnitt är lika sevärda, men de flesta har åtminstone något guldkorn i sig.
Andra tar jag till mig rakt av.

Och så inser jag ju att jag hade kunnat vara deltagare i den svenska upplagan...
Inte för att jag bor otillgängligt till, utan för att folk tror att man inte kan bo här.
Det är lite som om det inte är på riktigt, att det bara är ett tillfälligt påhitt. :)

Jag som ser framtiden här som gammal tant.
Får jag problem med balansen så är det ändå inget problem, vart man än befinner sig i stugan finns det alltid både vägg och möbel att hålla sig i. ;)
Men utomhus får det då bli rullator.

Åter till serien.
Ser man alla avsnitt är det väl risk att man snakker norsk sen... ;)
Jag har i alla fall redan lärt mig en hel del nytt!
Intressant med språk!

1 kommentar:

  1. Det finns inget gulligare språk än norska! Intressant serie, har inte hört något om den tidigare.

    En nyfiken fråga: varför tror folk inte att man kan bo som du gör?

    SvaraRadera