lördag 9 april 2016

128.- dag 1

På ett bord här hemma hittade jag 30,-
Det var växel som dottern gav tillbaka efter att hon handlat för ett tag sedan.
Jag hade annat för händer då och la därför ifrån mig pengarna.
Och så glömde jag bort dem.
Ha! Lätt som en plätt att klara sig denna veckan då, tänkte jag.

Gick iväg på ett årsmöte och fick fika alldeles gratis!
En förening som jag tänkt engagera mig i nu när jag har mer fri tid.
Men detta möte gav så mycket mer.
Åtminstone en betydande kontakt för framtiden.
Är nu inbokad att vara med på en utställning i höst. Kul!!
Och jag fick med mig både fröer och pelargonsticklingar hem!

På hemvägen gick jag in om Coopen för att köpa eko-köttfärs på extrapris.
Så gick inte köpet igenom...
Istället fick jag betala med riktiga pengar.
Tur att jag hittat de där 30 kronorna!

Kikar nu och det visar sig att betalningen för internetbanken precis dragits.
Brukar ha dålig koll på när de där avgifterna till banken dras...
Så då blev det 43 kronor mindre att röra sig med.
Fast plus och minus, så blev det endast 13 kronor mindre än förra inlägget.

Nu finns det 22.- i plånboken och 45.- på kortet.
Sex dagar kvar till löning!

Till frukost idag blev det kallmixad bovetegröt med ananas(konserv), blåbärspulver och honung i.
Ananasen räckte även att ha till gröten.
Så fika på mötet, typ "11-kaffe"
Riskakor med smör och ost som mellanmål.
Och till middag tänker jag plocka lite grönt i trädgården och göra en omelett och toppa med en riven ostskalk.

Har även kikärtor i blöt.
Kanske blir det biffar imorgon.
Eller en chokladkaka.
Får suga på den karamellen en stund!

2 kommentarer:

  1. Vad jag hoppas på att du är verklig!

    ERE är bara en amatör, jämfört med dig!

    SvaraRadera