torsdag 14 april 2016

Nära nu!

Igår hade jag en nolldag.
Gratinerade köttfärs-bönröran med det sista av ostskalken.
Kokade risnudlar till, för att det gick fortast...
Samma middag idag!
Jag har verkligen fått prioritera de senaste dagarna, för att ha en ansökan färdig senast imorgon.

Det ska vara personligt brev, betyg, arbetsprov och portfolio.
Kan meddela att matlagning och disk inte stått högst på prioriteringslistan.
Men så kul och givande denna ansökan varit.

Eller, är!
Den är inte klar och inskickad än.
BARA. SÅ. JAG. !!
Får ju spara på godbitarna till sista dagen...! ;)

Idag har jag köpt frimärken och en chokladbit och *poff* där försvann de tjugotvå kronorna jag hade i portmonän.
Femton kronor kvar på kontot då.
Lördag-torsdag har jag alltså handlat för 115.-
Rena rånet... ;)
(och den som är uppmärksam ser att mina 128 kronor på något mystiskt sätt ökat till 130, eller så var det jag som inte kunde räkna i lördags...)

Lön imorgon.
Kanske skulle fira med att föra över lite för mycket till sparkontot...
... eller inte!
Nä, denna lönen (mindre än förra) ska brännas på kalas och present!
Så det så!

Så får vi se om jag lyckas med det.
Det har ju annars en förmåga att inte bli som man tänkt...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar