söndag 10 april 2016

67.- Dag 2

Efter gårdagens plus och minus och minus så började jag denna söndagen med 67.-

Hade tänkt mig nåt med ägg till frukost men orkade inte...
...så det blev riskakor med smör och ost.

Igårkväll fick jag en middagsinbjudan som jag tackade ja till.
Lillebrorsan och päronen som slagit sig ihop och bjöd på hjortstek och hemgjord glass.
Med ordentligt av tillbehör.

Har bara behövt äta frukt, nötter och ytterligare några riskakor här hemma.
Så nu står jag mig till morgondagen.

Har annars mest grejat hemma idag.
Organiserat en del bland tillhörigheterna.

Sytt ett överdrag till skrivaren - som jag fick begagnad, av en kund, för ca en månad sedan.
Överdraget syddes av skinn-spillbitar som jag fick av en vän och kund för ca ett år sedan.

Så har jag utövat snickarglädje och satt upp brädorna som taklister.
Tillverkat av material som blivit över vid tidigare renovering här.
Verktygen har jag fått genom åren, alla utom ett som jag lånat av brorsan
Och vilket lyft det blev med de där listerna!
Såå nöjd alltså!! :)

Har även hunnit med ett litet uppdrag till föreningen som jag skrev att jag skulle börja engagera mig i.
Producerade igår.
Levererade idag.

Ja och så fyllde dotterns kanin fyra år.
Det firade vi med att riva en del av hans bur, som inte tålt väder och vind så bra.
Och så påbörjades återuppbyggnaden med bättre lösningar och material.
Samt att dottern skurade huset ordentligt invändigt.
En stund fick han hoppa fritt, men när vi grejade fick han vara i en annan hage.

Blev tidigare ikväll upphämtad och hjälpte en ungdom att flytta lite möbler hon fått till sin nya lya.

Ja efter en härlig och produktiv dag med både fart och fläkt, lugn och ro, så har jag nu landat i kökssoffan.
Har fortfarande 67.- att spendera.
Fem dagar kvar till lön.
Kommer gå galant det här!

Och ja, anonym, jag är verklig, som du hoppas! :)  <3

2 kommentarer:

  1. Hjortstek och hemgjord glass, ja det torftiga livet som hårdsparare är tufft :)

    En eloge till er för den fina omvårdnaden av kaninen! Som du kanske minns hade vi en liten kanin förut och den fick ju skutta fritt här hemma så mycket det bara gick och den gjorde sina behov i en kattlåda. Jag har sett och hört talas om alldeles för många bortglömda kaniner som får leva sitt liv i små burar och aldrig får komma ut och göra glädjeskutt eller fnattrace. Härligt att höra hur er kanin fick skutta runt och samtidigt få det nystädat!

    SvaraRadera
  2. Låter fantastiskt att du är IRL.
    Tur att du är anonym! Annars skulle nog sin stuga vara belägrad av FI män som är singlar!��
    Du måste vara som en våt dröm för dom!��

    SvaraRadera