lördag 8 mars 2014

Budget - Åtstramning

Jag har tänkt och funderat.
Och som rubriken antyder, så har jag kommit fram till att strama åt ytterligare i månads-budgeten.
Ska försöka få ner matkostnaderna med 500,-
Se över räkningarna och kapa minst 500,-
Drar av en hundring på dotterns klädkonto.
Och så drar jag in min månadspeng som är på 100,-
Även övrigt-posten ryker vilket ger en besparing på 300,- (ingen mer bensin i vår/sommar, bland annat)
Går detta att ro iland så minskar kostnaderna med 1500,- per månad.
Pengar som ska in på "skuldfrikontot"
Då blir det sammanlagt 9000,- in där varje månad.
Och så ska jag anstränga mig för att sälja av saker för minst 1000,- varje månad.
Ska försöka hålla i denna budget, inklusive försäljningar, i minst fyra månader framåt.
Klarar vi av det så finnes då 100,000,-
på skuldfrikontot.
Alltså, mitt mål vid kommande årsskifte.
Men, som jag skrivit tidigare, så har jag ett par projekt på gång, i mitt boende, som kommer sluka mer eller mindre pengar.
Så att nå 100,000 redan 15:e juni är inte så troligt. (beror i och för sig även på hur försäljningarna går!)
Kanske det blir först i juli eller augusti.
Sparandegraden kommer inte heller vara lika hög i sommar, då vi kommer åka på någon liten semestertripp.
Ja, det var lite tankar från mig såhär på lördagsmorgonen!
Sköt om er!
Och er ekonomi!

1 kommentar:

  1. Ska bli intressant att följa hur du kommer att lyckas med detta! Tycker din blogg är intressant, men det är synd att du skriver så sällan. Får man fråga hur stora skulder du har? Vad händer med pengarna när de åkt in på "skuldfrikontot"? Varför amorterar du inte direkt?

    Tack för kul/intressant läsning :)

    SvaraRadera