söndag 23 mars 2014

Present-planering

För att hålla kostnaderna nere och ha koll på läget så gjorde jag i början av året en förteckning över vilka personer jag vet att jag vill gratulera under detta år.
När det sedan dyker upp en idé om bra present så skriver jag upp det på den personen som det skulle passa.

Jag satsar gärna på presenter som jag kan göra själv till liten kostnad.
Och eftersom jag tänkt till tidigt så har jag oftast gott om tid att färdigställa presenterna.
Jag brukar även tillverka saker lite nu och då och lägga undan i en present-låda, så finns det lite att ta av när det behövs.
Jag kan även ge bort saker som jag rensat ut men som jag vet skulle uppskattas av mottagaren.

Ja, mina presenter brukar uppskattas och jag tror bland annat att det beror på att de är genomtänkta.

Lite egentillverkade gå-bort-presenter brukar jag också ha på lager.
Likaså gratulationskort och tackkort.

I år har vi flera jämna födelsedagar att uppmärksamma och då går vi ihop flera familjer och lägger en slant var. Men i år har vi planerat i god tid så jag vet långt i förväg vilken summa jag behöver avvara och kan planera in detta i budgeten - kanske se till att sälja av saker så det täcker present-kostnaderna.

Hur tänker ni kring presenter?

2 kommentarer:

  1. Kan du ge tips på egentillverkade presenter som du märker uppskattas? Jag gillar sånt men ofta blir resultatet sådär när jag försöker mig på pyssel...

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig gumman och gör så mycket fint! <3 Jag försöker också planera och tänka ut presenter i god tid..men det blir blandat..loppisfyndat, hemgjort och köpt (oftast då vid extrapris).. =) Måste dock skaffa mig en fick kalender..när min gamla mobil dog så försvann alla födelsedagar jag hade skrivit upp.. =( suck..

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera