fredag 14 mars 2014

Existensminimum

Då finanskvinnan.blogspot.se idag hade, enligt mitt tycke, ett intressant inlägg, angående hur mycket pengar man klarar sig på, så blev jag nyfiken och följde länken till kronofogdens sida.
Där får jag fram att existensminimum, efter att hyra är betalt, för mig och dottern är 7538,-/mån.
Nog visste jag innan att vi lever billigt, men inte hur billigt.
Nu vet jag.
Min nyaste budget ligger 2000,-/mån under existensminimum.
Budgeten vi hade under januari och februari var bara 1000,- under.
Nu förstår jag varför någon i min närhet tycker min budget är tuff att klara under ett helt år.
Återstår att se hur det går!
Jag ser i alla fall ljust på framtiden! :-)

2 kommentarer:

  1. Intressant! Blir inspirerad att själva räkna ut vad vårt existensminimum är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är intressant att kolla lite på det.
      Tror att vi ligger ytterligare under existensminimum. Kom på att värmen (el) borde vara med på boendekostnaden, som var utöver 7538:-
      Och i min uträkning så ligger elen med i de 5500:- som vi i genomsnitt gör åt med per månad.
      Nåja, kul oavsett att se ungefär hur man ligger till.

      Radera