tisdag 23 december 2014

Snålmånad Mat

I början av månaden rapporterade jag när jag handlat mat, för att hålla koll så jag visste hur mycket som fanns kvar av den budgeterade summan.
Men så plötsligt började kvittona hamna på hög.

Det var så mycket annat som skulle ordnas och donas med innan dottern åkte iväg på jullov.
Bland annat hade vi avskedsfest med delar av familjen - ca 10 pers. - och då bjöd vi på mat. Jag tog upp kyckling ur frysen, men fick köpa till en hel del annat.

Så, hur har det nu gått?
Jo, satte mig här ikväll och räknade.
Summan av de icke-rapporterade matkvittona uppgick till 835:-
Nu finns alltså bara 65:- kvar att köpa mat av i december.
Men det kommer gå galant, tror jag.

Sedan dottern åkte har jag inte köpt någon mat, utan ätit av det som funnits hemma och blivit bjuden på mat, både ute och hemma hos närmsta familjen.
Här hemma finns en hel del torrvaror och konserver kvar.
Det jag kommer behöva köpa till, för att få till framförallt bra bakning, är ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar