måndag 8 december 2014

Väx upp, julkort o skinkspad

Väx upp (frivid42)

Japp. Ska bli!
Skämt å sido.
Gällande ekonomi och prylar så har jag nog ändå kommit ganska långt i mognadsprocessen.
Visst finns det saker jag vill ha, men pengarna räcker inte till allt och då gäller det att prioritera.
Är det större saker så är det bara att bestämma sig för vilket man sparar ihop till först.
En del saker ska för övrigt kanske alltid stanna på vill-ha-listan, eller försvinner därifrån självmant en vacker dag.

Julkort (rensaut.nu)

50 julkort att adressera och frankera!
Det är både tid och pengar!
Inget för mig.
Hur många jag kommer skicka i år står skrivet i stjärnorna (eller nåt).
En hälsning blir det i alla fall, till en ung tjej som behöver extra omtanke.
Jag har broderat en  10 cm hög kattsiluett med röd rosett som jag har tänkt laminera så det blir lika mycket en tavla som julkort.
Dagens lucka tar jag som en påminnelse om julkorten jag tänkt montera till helgens julmarknad. Det blir nog morgondagens göromål.

Häll inte skinkspadet i vasken (Olssons universum)

Ok. Jag lovar!
Lätt löfte att hålla då jag inte kommer koka någon skinka och heller inte har någon vask! :)
Men läs inne hos Christina om dagens uppmaning, det är viktigt vetande!

Och så var det min köksbänk.
Nu har någon tryckt ihop det som stod på bänken och funnit sig en plats att gjuta ljus på...
Beställningsjobb. Och det är ju trevligt med klirr i kassan, men ordningen på bänken blev inte direkt bättre...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar