måndag 4 maj 2015

iHola!

Så är jag hemma igen efter några dagar på resande fot.
Jag har hälsat på två av mina systrar.
Och jag har sovit som en prinsessa (förutsatt att prinsessor sover mjukt och gott i stora sängar...!)

Jag har även bokfört, momsdeklarerat och deklarerat vanliga deklarationen.
Nu ska bara momsen betalas in med, senast 12 maj.
Sen kan jag slappna av en stund med såna göromål.

Jag har rest med tåg.
Jag har varit på kosläpp.
Jag har ätit och druckit gott.
Jag har trädgårderat i ena trädgården och gett trädgårdstips i den andra.
Jag har laddat ner en app till telefonen och tränat spanska.

Och framförallt har jag njutit av att umgås med min systerson!
Han fyller två i sommar och fastän vi har setts ganska ofta så hinner det hända så mycket mellan gångerna.
Så härligt det är med de små liven!

Resan avslutades i en stad nära mig, med att handla billigt på Netto innan vi fick skjuts hem (var inte ett dugg frestande att vänta tre timmar på bussen...)
Så nu har jag bunkrat upp med makrill i tomatsås för någon månad framåt.
Och lite för mycket lax...
...hur tänkte jag där?
Jag har ju ingen frys.
Ska jag tillaga tre paket lax och äta lax hela veckan?
Nä, får nog ta med dem när jag ska hämta hundarna om en stund, och låna plats i päronens frys.

En ekonomisk resa har det varit.
Det enda jag betalat denna gång är tågbiljetterna.
Jag trädgårderade i utbyte mot allt det andra :)
*win win*

Å ni då, hur har långhelgen tett sig?

2 kommentarer:

  1. Bueno e bravo! Entonces, aprender algunas nuevas palabras en un otro idioma es una buena actividado.

    SvaraRadera
  2. Välkommen åter!

    SvaraRadera