måndag 25 maj 2015

MåndagsMys

Oj, det var ju inte meningen att skrämma er.
Nä, jag har inga tankar på att sluta blogga.
Jag tycker det är roligt att skriva.
Att dela med mig av mitt liv.
Och att få synpunkter, hejarop, tips och inspiration från er läsare.
Ja, jag gillar utbytet av kunskap och erfarenheter här i bloggvärlden.

Och inte känner jag ett måste inför bloggandet heller,
och det var väl det jag försökte sätta ord på i förra inlägget.
Man kan ju också undra varför jag ville berätta det.
Ja, när jag tänker efter så undrar jag med.
Ibland blir det så när man skriver ner det som finnes på hjärnkontoret just för tillfället.
Om jag inte missminner mig så var det nog lite för att lugna andra som är stressade över att de inte bloggar i tid och otid.
Tala om att det är ok.
IRL är viktigare!
(I Riktiga Livet, som min dotter förklarar för de som inte kan dagens förkortningsspråk...)

Snigelfarten har här så smått övergått till singelfart.
(Tack Fattigbonddräng för ordvrängandet!)
Alltså, när man är singel så har man ju mer bara sig själv att tänka på.
Tiden som tidigare gått till att jobba på ett förhållande kan man nu nyttja till något annat.
Jag har framförallt ökat takten att få min pryttlar på plats här i stugan.
Det känns enormt bra att det går stadigt framåt!

Men kaos är det fortfarande.
Just nu mest ett kreativt kaos.
Det ligger pyssel- och handarbetsmaterial högt och lågt.
Jag klipper, klistrar och virkar mellan rensandet och röjandet.
Det växer fram än det ena och än det andra.
En del användbara ting,
andra är väl mer tvivelaktiga...
...ibland blir det närmast en fingertuta ;)
Fast fingertutor är bra, för de tar inte så stor plats.
Värre är det när det blir stora schabrak som man inte vet vad man ska göra med...!

Och angående tipset (Tack Madelene!) jag fick i förra inlägget om en fåtölj-bäddsoffa,
så har jag i dagarna fått förfrågan om att ta över en gammal sådan.
Vet inte om den är bekväm, men den är väldigt fiffig och fin.
Tror jag ska ta hit den på prov.
Det är ju bara att lämna den till loppis om vi inte blir nöjda.

Och ja, Snålcoachen, det där med foton på mitt lilla krypin lär dröja, om det någon gång blir av (men har faktiskt funderat liiite på det!).
Men en ritning har jag tänkt på att få till och nu när vi möblerade om i sovrummet så mätte och ritade vi. Så man kan väl säga att det är på gång.
Fast ibland är gången väldigt seg, så vi får se när det behagar dyka upp här i bloggen.

MåndagsMyset bestod i att dottern överraskade mig med att laga mat innan jag kom hem från jobbet.
Egen variant av tacos och sen chokladbollssmet till efterrätt (det blev aldrig några bollar rullade).
Lyxigt att bara värma på maten och äta när man kommer hem trött, och med nackspärr dagen till ära.
Riktigt Mysigt! - inte spärren då.
Men att ha en dotter som gjort fint på köksbordet och dukat fram och förberett allt som gick.
Bara att sitta ner och äta och umgås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar