tisdag 25 augusti 2015

Ekonomi - Sammandrag

I november 2013 skrev jag att om dåvarande plan höll så skulle jag vara skuldfri om 2,5-3,5 år.
Som det ser ut nu så kommer jag vara skuldfri december 2015 - alltså 0,5-1,5 år tidigare!
Min totala skuldfri-resa har då tagit 2,5 år, eftersom jag påbörjade den under sommaren 2013.
Jag kommer ha betalt tillbaka 225.000 under dessa 2,5 år.
Samtidigt har jag köpt och installerat kamin (13.000), köpt en kajak (11,000), köpt hundar (2,500), köpt material till en veranda + en del arbetskraft (runt 20.000) och rest en del i Sverige, Norge och Danmark.
Under dessa 2,5 år har jag jobbat 75% i ett s.k. lågavlönat yrke (dessförinnan gick jag på timme och jobbade mindre).
Och snart äger jag mitt boende och är skuldfri *tjoho* :)

8 kommentarer:

  1. Stort grattis, det är en underbar känsla (säger han som just tagit ett nytt lån för att köpa hus:-). Att vara skuldfri är det bästa som finns! http://frivid42.com/2015/01/27/skuldfri-den-storsta-kanslan-av-frihet/

    SvaraRadera
  2. Tjolahopp vilka goda nyheter! Förstår att du är glad. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis, riktigt bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Vilka bra siffror! Det är väldigt bra gjort att kunna spara så mycket när man inte arbetar heltid.

    SvaraRadera
  5. Grattis, verkligen imponerande! Det är roligt att höra också människor med en låg eller medelinkomst som berättar sådana framgångshistorier, då är det lättare att se sina egna möjligheter att lyckas!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Vad härligt det är att nå sina mål, och vilken inspirerande historia. Det hade varit så roligt att se några bilder från ditt hus :)

    SvaraRadera