fredag 21 augusti 2015

Rutiner

Jag har ju inte varit så flitig med att publicera inlägg nu under en period, nästan så jag undrar om jag har några läsare kvar...?! :)

Det senaste har jag haft fullt upp med att fixa här hemma - både ute och inne, hjälpa brorsan som nu köpt sig en liten skogsgård, hänga på verandan och grilla å så, engagera mig i dotterns skolstart (ny skola, ny klass med en del gamla kompisar, bussresa till o från och längre dagar) och föräldramöte.

Inlägg har jag flera på gång på hjärnkontoret, men varje kväll har jag "stupat" i säng istället för att sätta mig och skriva.
Jag har tänkt skriva om vikten, mat och motion, om kläder,  om shopping, om åtstramning resten av året, om utrensning av pryttlar, om ved och om teer - ja, om livet helt enkelt.
Kanske dyker de alla upp framåt hösten.

Jag märker hos många av mina bloggrannar att det börjar bli tätare mellan inläggen (får snart sätta mig och läsa ikapp - trevligt nöje!)
Den ökade aktiviteten på bloggarna beror kanske på att semestrarna är slut och man börjar komma in i rutiner igen?!

Rutiner ja.
Vi måste numera gå upp tidigare på morgnarna för att dottern ska hinna med bussen, så jag började "träna" på det redan på semestern.
Gick upp mellan 6 och 6:30 varje dag.
Nu är det flyttat till 5:30 - 6:00
Och dottern är trött och lägger sig utan protester vid 21-tiden.

Nu tänker jag att det är lättare att få till en hållbar/långvarig rutin med detta om vi även håller det på helgerna.
Så nu har jag meddelat att hon högst får en timmes sovmorgon per dag under helgen.
Fast för att verkligen komma upp måste vi nog ha något inplanerat på morgonen.

Morgondagens planer består därför i att ta en liten promenad, upp på ett utsiktsberg och där ska inta vår frukost.
Lyxfrukost får det bli!
Glutenfria tekakor och chokladmuffins sköljes ned med varm oboy.

Så, nu ska jag göra kudden sällskap i sängen!
Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Godmorgon! Låter som en skön start på dagen, det där. Själv äter jag frukost med andakt idag, efter sex dagars fasta. Ser ut att bli en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jodå, du har läsare kvar. Här är jag! Att blogga ska ju aldrig kännas som ett tvång så ta det när skrivlusten faller på, det gör jag.

    SvaraRadera