måndag 6 april 2015

Långhelg till ända

Så skönt att nyduschad krypa ner under täcket och känna sig trött och mör i kroppen.
All ved är inte kluven, långt ifrån.
Men några kubik har det blivit och jag är riktigt nöjd!
Har till och med fått beröm för min proffsiga stapling!
Det lönar sig att läsa på och sedan nyttja kunskapen i praktiken :)

Vi har haft kalla stjärnklara nätter och på dagarna har solen lyst på oss.
Så pass att jag fått gömma mig bakom kepa för att inte bränna näsan alldeles till stoppljus...
Även solbrillorna har brukats.
Men också jacka, halstub och pannband, då det stundvis blåst kallt.

Några långpromenader har avnjutits i sällskap av lillebror på besök och hundarna.
Vi har klappat och fotat lamm, 6v. 3v. och endast ett par dagar gamla.
Helt bedårande små varelser!
Och gratisnöje! :)

Gällande kläder så har arbetskläderna nästan växt fast denna helgen...
...inte ens till påskmiddagen blev det ombytt...
...då inbjudan kom ganska sent så blev det ett kom-som-du-är-party.
Funkade fint!
Var gott och trevligt!
Endast ett par gånger dessa dagar fick arbetskläderna ge vika, till förmån för träningskläderna.

Och snålmånaden har startat fint.
Jag varit djurvakt i en vecka och haft fri tillgång till ägg.
Och jag och brorsan gjorde en djupdykning i mor och fars skafferi då de är bortresta.
Rensade ut allt utgånget (mycket av det har de inte köpt hem själva) och satsade på att laga mat och baka på så mycket som möjligt.
Blev goda och intressanta kombinationer.

Ja, det var min påskhelg det.
Hur har er helg varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar