onsdag 10 december 2014

Fritidsaktiviteter, Nobeldagen o Laxpaté

Välj en kostnadseffektiv fritidssysselsättning (frivid42)

Va! En?

Har två små hundar - de kostar men ger mycket välmående med, genom gos, promenader och lek.

Spela instrument - alla instrument vi har, har vi fått, men några böcker har vi köpt till för något år sedan.
Kostnad idag - noll kronor.

Handarbeta - använder mycket återbruk, billigt material från loppisar och auktioner, men ibland från hobbymaterialaffären.
Säljer av en del och tillverkar många presenter. Välmående att hålla på.
En hobby som definitivt går plus.

Kajakpaddling - inköp av kajak kostade ju en slant! Och framöver kommer jag nog köpa till kläder för typ vinterpaddling.
Bra träning för kroppen.

Börjar jag löpträna igen (vilket jag tror) så kommer jag behöva nya skor frampå.
Vill även införskaffa 1.Finare/bättre Cykel 2.Längdskidor
Båda är ju bra för hälsan och utrustning man har länge.
Cykeln är dessutom ett bra färdmedel som kan bli extra viktigt om vi fortsätter leva utan bil.
Gillar att åka skridskor med, för naturupplevelsen, motionen och farten, men har kvar de jag fick i tonåren.

Mata fåglar - bra för välmåendet, rogivande att sitta och studera dem och kul att lära sig nytt.
Bra för naturen med, att hjälpa de små liven vintertid.
Kostar en del!

Trädgården är ett annat intresse som inte kostar så mycket. Och som på sikt förhoppningsvis kan ge mig en inkomst.

Till friluftslivet kommer jag nog köpa till en del framöver, men inga stora kostnader. Har tält och sovsäck.
Billigt semestrande :)

Nobeldagen (rensaut.nu)

Fixa feststämning!
Duka extra fint till middagen.
"Kanske är ditt matbord belamrat med saker och oavslutade projekt?" skriver Eva Maria.
Vaddå? Har hon tjuvkikat hemma hos mig?!
Huvudet på spiken var det i alla fall!
Och jag behövde en putt i rätt riktning för att ta krafttag.
Gör ett ryck ikväll och ser hur långt jag kommer.
Om det blir någon festmåltid eller ej.
Fick i alla fall en Aladdin-ask idag, så efterrätten är klar!
Kanske jag kan få med dottern på röj-å-städ om jag lovar att dela med mig av chokladen...?!

Lättlagad Laxpaté (Olssons universum)

Lätt gillas.
Och gott låter det!
Samtidigt är lax på extrapris denna veckan, så kanske provar jag receptet.
Fast funderar på att byta ut grädden mot kokosmjölk, då jag är rekommenderad att dra ner på mejeriprodukter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar