måndag 1 december 2014

Öppnat luckor...

Flera bloggare som jag följer bjuder på adventskalender nu.
Och jag har då "öppnat" dagens luckor och funderat lite kring dem med detta resultat:

Boende (frivid42)
Senast december 2015 har jag betalt av mitt boende och har nog renoverat färdigt det mesta jag tänkt fixa med.
Räknar lite på vad det då kommer kosta mig att bo.
Kan nog hamna på en månadskostnad runt 2000 kr.
Billigare boende kan vi knappast hitta, så så länge vi trivs här är detta det bästa boendet!

Avstånd till arbetet: 1,5 km grusväg.
Mataffär: knappa kilometern.
Skola: ca 1 km. Från sexan: 2 mil = åka buss.
Fritidsaktiviteter: 1 km just nu. Dottern vill nu börja på aktivitet längre bort (har gått på olika till och ifrån inom 3 mils avstånd, åkt buss eller samåkt) och vi har inte bil, men det ordnar sig nog!
Kompisar: Många på gångavstånd. Några lite utanför samhället.
Familjen: här bor de 1-3 km bort. Andra har vi 2-8 timmars bilresa till, vissa lättare än andra att åka tåg eller buss till.

Frysen (rensaut.nu)
Jag äger ingen frys...
Men har lånat plats i två olika frysar och förvarar där:
3x1 kg kycklingfilé
Röda och svarta vinbär.
Ska nog passa på att göra åt detta nu under SnålmånadDecember!
Kan bli en finfin födelsedagsmiddag!

Vörtbröd (Olssons universum)
Inspirerad av dagens inlägg sökte jag recept på undervarttak.se och fann ett Julbröd som jag nu provbakat.
Det blev fint och gott.
Tänker prova en annan kryddning nästa gång.

Handlat matvaror för 110:-
(1660:- kvar av budgeterade matpengar i december)

2 kommentarer:

  1. Det är roligt med dessa julkalendrar, de är så annorlunda tycker jag. Jag följer en träningskalender, inte min dock. Men spännande är det.

    Nu måste jag ju spana in Olssons universums kalender.
    Tack för delningen :)

    SvaraRadera
  2. Du bor ju billigare än jag, på mina 36 kvadrat..! Kul att du blev nöjd med brödet. Då kanske jag vågar prova också. Lev väl!

    SvaraRadera