fredag 26 december 2014

Skafferi-rensning

Det är bra att ibland bestämma sig för att inte handla nytt utan ta av det som finns hemma och framförallt göra åt riktiga hyllvärmare.
Hampafrön är en som legat i mitt kylskåp länge.
Idag använde jag drygt hälften och bakade glutenfria frallor.

Sen kom jag på att jag har nyponskalsmjöl sedan länge.
Blev en rejäl kopp varm nyponsoppa (nyponmjöl, vatten, honung och vaniljpulver) och senare en halv kopp kall.

Till frukost tog jag det sista av en femliters äppelmust jag fick häromsistens när jag klippte håret på en av mina bröder.
Sedan blev det en rejäl omgång stekt ägg med ostskalk och tomat.
Till middag värmde jag på köttfärspajen.

Ja, mycket gott blir det fastän det börjar gapa tomt i gömmorna...
...bara att kika lite längre in ;)

1 kommentar:

  1. Du är ett sådant proffs när det gäller att snickra ihop ätbara saker utifrån vad som gömmer sig i skafferiet! Jag är imponerad. När jag tittar i mitt eget skafferi hittar jag bara pasta, kakao, havregryn och liknande. Förutom chokladbollar finns det inte mycket att hitta på med de ingredienserna. Och det är väl det man minst av allt är sugen på så här efter julens chokladsnaskande...

    SvaraRadera