torsdag 25 september 2014

Dag tjugofem

Ah! Så önskade jag mer av SuperSparSeptember igår,
och idag klirrade det till!
Sålde egentillverkat för 300:-
Så nu är det 600:- kvar att gneta ihop till restaurangnotan!
*glad glad* tillverkar febrilt vidare, för "plötsligt händer det" och då gäller det att ha på lager! :)

Och så fortsätter Frivid42 utmana oss.
Inför nästa månad startar de upp OtroligtOrdningsamOktober!
Jag som rensar varje höst sätter in extra allt denna hösten!
Tjuvstartade idag med att börja rensa min mail. Fick bort mycket idag, men fick lämna de mail som skulle ta längre tid att gå igenom.

Jag rensar min mail både nu och då, men har en förmåga att undvika att ta beslut om en del/låter ligga kvar då viss info behövs för att genomföra något, som jag också skjuter upp, och de blir liggande kvar i inkorgen. Inte bra.
Har tidigare sorterat in i olika mappar och där tog jag bort några inaktuella mappar men har framförallt en mapp som jag måste gå igenom grundligare.

Att rensa ut ger energi och ikväll blev jag dessutom ensam hemma. Varken dotter eller hundar att ta hand om.
Så jag stövlade ut i trädgården, plockade upp en del fallfrukt och slog ner fröställningar med lien.
Alltid skönt med det som är gjort!

Urs! Idag föll jag dit.
4 chokladbitar för 20:-
Då drogs det av åtta riksdaler på kvittot.
Men halllååå!
Hade jag stått emot så hade jag minsann sparat TJUGO kronor!
Och hållt mig till SockerStoppet (har ätit socker ibland när jag blivit bjuden, men inte köpt själv...)

Ja, så kan det gå när man tar med sig för lite mat till jobbet. Stannade till vid en matbutik mellan två jobb. I korgen hamnade även billiga eko-bananer och två småyoghurtar till dottern...
Det jag sparade in på bananerna la jag ut dubbelt på annat skräp.
Inget snål-tänk här inte! :-S

Hur går det för er med ,"snålandet" ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar