tisdag 23 september 2014

Dag tjugotre

Började dagen med att ugnssteka laxen som jag förberedde igår kväll (och denna var upptagen ur frys, trots att jag inte har frys... Hade förvarat den på annan adress, gör så ibland när det är extra billigt)
Så till frukost blev det lax, solrosskott och kall currysås.
Bra sätt att börja dagen!

Och den har avslutats riktigt fint med.
Var ut och paddlade kajak i drygt en timme. Det var skymning. Ett speciellt ljus. Lite regn en stund.
Och så ser jag något i vattnet - en bäver som simmar lugnt en bit från mig.
Jag stannade upp och studerade den.
Så kom en annan kajak och bävern blev skrämd och slog med svansen. Ett rejält plask!
Och jag paddlade vidare med ett leende på läpparna!

Hämtade upp dottern och blev där bjuden på kvällsmat.
Sedan gick/joggade vi hem med hundarna, i regnet/mörkret, på en grusväg i skogen, med ficklampa.
Mysigt!!
Det är såna här stunder vi uppskattar!
Det behöver inte vara mer.
En stund tillsammans, lite regn och mörker - vad mer kan man önska? ;)
En stund när man känner sig rik, livet känns bra, man är nöjd!

Dagens spartips - njut av regnet, det är gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar