onsdag 5 november 2014

Morotskaka, Fitbit och Klirr

Ett av mina mål för denna månaden är att prova minst ett nytt paleo-recept i veckan.
Idag bakade jag botten till denna MOROTSKAKA och den blev jättegod.
Kanske hinns den ätas upp innan glasyren blir färdig att bredas ut.
Förra helgen gjorde jag KOKOSSMÖR som är en av ingredienserna i glasyren,
men det smöret var nu för hårt (jag har det visst för kallt hemma...) för att kunna användas direkt.

Jag har här i dagarna fått en FITBIT.
Ett armband som räknar steg, hur långt man går, hur många minuter man är aktiv, antal kalorier man bränner, ger info om hur man sover mm.
Man kan ha den som ljudlös väckarklocka.
Och vill man föra matdagbok så går det.
Och en massa annat...
Så kollar man (och skriver in en del av) uppgifterna via telefon eller dator.
Återstår att se om jag tycker detta är en bra present eller inte.
Lite nyfiken på min sömn är jag i alla fall!

Någon här som har erfarenhet av Fitbit?

Så har jag sålt av några ägodelar och det blev 800 kr in.
Det går åt rätt håll, både med ekonomin och utrensandet!

1 kommentar:

  1. Nyfiken på din Fitbit. Gjorde sönder min stegräknare i helgen. Den o
    som jag burit varje dag (nästan) i 1,5 år...

    Läste om den. Måste laddas varje vecka? Vad tycker du om den, so far?


    SvaraRadera