fredag 14 november 2014

Nyttigt besök

Nu har jag röjt och fixat ännu mer i stugan under veckan.
För att få plats med syster och hennes 16-månaders son som flyttade in här idag.
Hur länge de stannar beror på hur det går för oss med sömn och annat.
Två vuxna, två barn och två hundar på tjugo icke-minimalistiska kvadrat där det även pågår renovering...
...har jag nämt att jag gillar utmaningar?!

Jag och syster ska tillsammans dra igång en utrensningsdiet imorgon.
Ikväll handlade jag inför morgondagen.
Och det var riktigt roligt och uppfriskande att handla!
Att veta exakt vad man ska ha, bara det liksom!
Och att bara rada upp nyttigheter på kassabandet, det kändes bra!
Nu är hela mitt köksbord fyllt med frukt och grönsaker.
Ser fram emot helgen!

2 kommentarer:

  1. Det gamla ordspråket "finns det hjärterum finns det stjärterum" har väl aldrig passat bättre! Hoppas att det fungerar trots att sömnen kan bli lite si och så med ett så litet barn i stugan. Fint också med nära familjeband och tänk vilken innerlig relation du får med ditt syskonbarn. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Lite nyfiken på shoppinglistan...

    SvaraRadera