måndag 8 september 2014

Dag åtta

Dagens spartips - gå till bibblan och låna böcker, istället för att köpa!
Det gjorde jag och dottern idag.
Hon plöjer Harry Potter böckerna, lånade sjätte/näst sista idag.
Jag lånade en kajak-bok och Ikea-remake.

Fick en del material idag till att fixa i stugan. Snart kan jag göra färdigt det sista finliret på toaletten. Trevligt!

Har röjt ikväll efter gårdagens fix i kök och farstu. Är saker högt och lågt. Men jag vet att det snart blir bättre, så det känns bra!

Så fick jag lagt upp lite saker på nätet till försäljning. Kanske blir det några kronor in. Hoppas!

Det är inga stora steg jag tar, men det är steg i rätt riktning!
Steg mot det liv jag vill leva.
Mot ett liv fritt från lån och med färre ägodelar.
Med mer frihet vad gäller tid och pengar.

1 kommentar:

  1. Det är ju dessutom rätt trevligt att gå till biblioteket! Då kan man ju låna många böcker utan att fundera så mycket kring om man kommer att vilja läsa hela eller inte. Ett annat bra tips är att anordna klädbytardagar tillsammans med kompisarna - en rätt trevlig söndagsaktivitet då man kan både bli av med både gammalt och få nytt som man behöver.

    SvaraRadera