tisdag 16 september 2014

Dag sexton

Ja, jag pantade alltså burkar idag.
50:- blev det, som går till restaurangnotan, bara 900 kr kvar - det går sakta, men åt rätt håll!

Och vad glad jag blir när jag läser era svar angående pantandet.
För mig finns det heller inget alternativ. Självklart gör jag det för naturen och djurens skull! (läs Fattigbonddrängs inlägg, som han länkat till i kommentaren på mitt förra inlägg)
Att det klirrar i egen kassa, eller dotterns när hon har lust att ta hand om det, det är ju bara en positiv bieffekt!

När jag ändå var på affären så köpte jag ägg, 38:- och postade ett paket till en vän som fyllt år, 155:-

Sista bananen gick åt till frukost och resten av dagens måltider har jag blivit bjuden på (nåt skumt, för i våras när jag var med på snålmånad blev jag även då bjuden ofta... Utstrålar jag "bjud mig" ?! ;)

Bilen är äntligen tillbakalämnad, efter att ha stått oanvänd här ett tag.
Så nu är jag billös.
Fast jag använder bil i jobbet och passar då ofta på att uträtta olika ärenden när det ändå är längs vägen.

Och så är massage bokad, som företaget betalar.
Var längesen nu, så jag ser verkligen fram emot 1,5 timmes behandling!!

Har suttit med lite "fylleri-papper" idag, men inte blivit färdig.
Några kommer medföra utgifter och andra inkomster, men inte i september. Eller, kanske någon utgift faller denna månaden. Återstår att se.

Så har jag fört över pengar från lönekontot till sparkonto.
9000:- gick till mitt skuldfrikonto idag.
2000:- automatiskt till ett annat konto igår.

Dagens "sparjobb" känns bra, även fast jag inte kom så långt som det var tänkt då datorn krånglade...
...nya tag en annan dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar