fredag 12 september 2014

Dag tolv

Imorgon ska dottern ut på heldags utflykt och bland annat ha med sig matsäck, så idag var jag och köpte sånt som är enkelt att ta med.
Passade då även på att fylla på med lite stapelvaror och totalt blev det inköp för 390:-

Vi skördar nu våra egenodlade solrosskott och det ska bland annat följa med i matsäcken.
Till det blir det kokt ägg, knäckebröd, smör, liten yoggi, daimkaka, juice och björksavsdryck med hallonsmak.
Tycker det är svårt att beräkna mängden mat som går åt...
De ska även köpa mat ute vid ett tillfälle och har med 100:- till det.

Idag har jag plockat en näve kantareller på hundpromenaden.
Har tänkt på att sy någon liten påse som går att veckla ut och plocka svamp i och den ska vara fastsatt på hundkopplet så den alltid finns med.
Annars får man ju inte med sig svampen som man springer på längs promenaderna.

Idag lämnade jag en del med flit också.
Kanske min ena systerson vill följa med någon vuxen ut på svampäventyr.
Är man tre år så är det ju bra om svampen är lättillgänglig och inom lagom avstånd från startpunkten.
Garanterad "fångst" är ju också trevligt!

Jag har förresten kommit på en sak...
I kommentarer hos andra så har jag skrivit att jag jobbar så till att jag inte kan gå ut och äta lunch.
Men insåg idag att det är inte hela sanningen, då jag åtminstone varannan vecka skulle kunna luncha ute minst två gånger...
...jag har visst bara inte tänkt så.
Det är så självklart för mig att ta med egen mat när jag åker ut på jobb.
Japp, så tänker jag fortsätta! :)

1 kommentar:

  1. Jag har funderat över det där med att ha något med sig att ta svampen i. En tanke är att det där materialet som är i tvättpåsar kunde vara bra. Jämfört med plastpåse. ;)

    SvaraRadera