söndag 14 september 2014

Dag fjorton

Idag har jag umgåtts, städat, umgåtts, diskat o lagat mat, umgåtts och fixat en del i stugan.
Tar på krafterna, så nu är det dags för sängen.
Men först en liten dagsrapport.

Även idag har några saker lämnat min ägo då de funnit annat hem.
Rullar på bra på den fronten.

Lunch blev jag bjuden på idag.
Lax och blomkålsmos.
Fick med ett paket halvapriset-röktlax därifrån, som inte gått åt innan helggästerna åkt hem.
Och till middagen hade jag en gäst.
Det sista av kantarellpajen gick åt tillsammans med kyckling och gurka.

Till veckan hoppas jag på en svamptur igen, då jag önskar göra ny paj.
Och jag vill lägga mer svamp på tork nu när det andra är torrt och paketerat.

Andra planer för veckan är att göra åt några gamla bananer - lutar åt blåbärsdrink - och rester från kylen.
Öppnade paket med rökt lax och räkor (båda köpta på extrapris i augusti) och en ostskalk, kan tänkas bli en god paj.
För att göra paj behöver jag köpa hem ägg.

Köpa mat ja.
Dottern och ett par kompisar handlade idag för 168:- då de önskade laga sin favorit; kyckling, kall currysås och grönsaker.
Tror bestämt att det hamnade något mer gott i korgen då...!

Nä. Trött. Dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar