tisdag 2 september 2014

Dag två

Hepp!
Dag nummero två prickas av!
Idag var jag lite frusen när jag kom hem från jobbet.
Istället för att sätta igång värmefläkten så startade jag ugnen, då brödet snart var slut.
Provade ett nytt recept.
Valnötsbröd (paleo) blev det.
Gott blev det också!

Medans det stod i ugnen tog jag en hundpromenad och då fann jag röksvamp som jag plockade med hem.
När brödet var klart ställde jag in lax, som jag köpte billigare förra månaden.
Rensade och skivade svampen.
Stekte den gyllenbrun i smör och strödde örtsalt över.
Detta var första gången jag åt röksvamp, men inte sista!
Jag tyckte det passade supert med laxen.

En annan liten besparing jag gjort idag var att ställa in frusna blåbär i kylen, så gick det åt lite mindre el för att kyla ner utrymmet en stund :)

Jag har även sått solrosfrön idag, så jag hoppas på att få skörda skotten nästa vecka!

Inga pengar lämnade plånboken idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar