måndag 8 juni 2015

En tolvårings reflektioner

När jag berättade för min dotter att min föredetta skulle på raggarträff,
då undrade dottern vem han skulle ragga på...
Så jag fick berätta att det mer handlade om intresset och upplevelsen att åka "raggarbil" och titta på andra bilar och träffa likasinnade att prata bilar med.

Och så var samtalet igång om att träffa någon ny eller inte.
Jag sa till henne att han tidigare sagt att han är säker på att jag kommer träffa någon men inte han.
Sen tillade jag med glimten i ögat; fast han "borde" ha större chans att träffa någon då han ju lever "normalt". Och jag lever som jag gör...

Då tittade hon allvarligt på mig och sa:
- Kanske just därför det är du som träffar någon!

Underbart med barn, de säger vad de tycker.
Och intressant att hon tänker så kring detta.
Fast hon har tidigare skrattande talat om för mig att det inte får plats någon man här... ;)

Och angående tidigare inlägg om boende och om vi frampå eventuellt ska hyra lägenhet under några år,
så talade hon högljutt om här om dagen att hon INTE tänker flytta någonstans!
Jag frågade om det är något hon skulle vilja ha annorlunda här.
Ja, svarade hon då...

Jag tänkte att det kanske handlade om toan, då den krånglat en hel del periodvis.
Vidare sa hon lite tyst
-ranch... Och log, ett stort leende! :)

Behöver jag säga att hon älskar djur och skulle vilja ha, ja, en hel ranch...?!!

1 kommentar: